Recenzja: Metro Redux

Recenzja: Metro Redux

Postapokaliptyczny świat, dwa otoczenia: w metrze I na powierzchni ziemi, mroczny klimat. Jak sprawdza się odnowiony na potrzeby platform najnowszych generacji pakiet? Sprawdzamy.

redus-okładkaTytul: Metro Redux

Gatunek: FPP, FPS, science-fiction

Wydawca i Producent: 4A Games, Deep Silver/Koch Media, Cenega Platformy: PC, PS4, XONE

Data premiery: 26 sierpnia 2015

Wersja językowa: angielska, polska

Tryby gry: singleplayer

Wymagania minimalne:
2.2+ GHz Dual Core CPU, 2 GB RAM, GeForce 8800 GT 512 MB lub lepsza, Windows Vista/7/8

Wymagania Rekomendowane:
Core i5 3 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1536 MB (GeForce GTX 480 lub lepsza), Windows Vista/7/8

 

Metro Redux jest połączonym wydaniem dwóch tytułów serii Metro zapoczątkowanej w 2010 roku. Dostarczone zostaje nam odrestaurowane graficznie i podrasowane mechanicznie Metro 2033 oraz Metro Last Light. Osadzeni zostaliśmy w postapokaliptycznym świecie wykreowanym przez rosyjskiego pisarza Dmitrija Głuchowskiego. Akcja pierwszej części toczy się w tunelach tytułowego Metra. Moskwa została zniszczona, a Ci, którzy przetrwali, muszą ukrywać się w tunelach pod miastem. Dla głównego bohatera (Artem) najważniejsze jest, aby nie dać się zabić otaczającym go mutantom, przed którymi będziemy musieli się chować lub ich zabijać. Następna odnowiona część Metra przenosi nas na powierzchnię i zupełnie inny postapokaliptyczny klimat. Wciąż poruszamy się po świecie gry tym samym bohaterem. Teraz zwiedzamy opuszczone przez ludzi lokalizacje na powierzchni.

OCENA FABUŁY: 8/10

 

W tytule spotkamy się  z ciekawym sposobem ukazywania wydarzeń, a sama rozgrywka sprawi wrażenie intuicyjnej, a zarazem wymagającej. Ciekawie rozwiązany został dostęp naszego bohatera do ekwipunku. Do czynienia będziemy mieć z dynamicznie zmieniającym się otoczeniem, które bez trudu wprowadzi nas w mroczny i wymagający klimat. Dobrze został rozwiązany również system ulepszania broni oraz ich dostępność w świecie gry. Zadbano także o momenty, w których wykazać będziemy musieli się nie tylko refleksem, ale i znaczną dawką cierpliwości. Płynna interakcja z otoczeniem i sam sposób sterowania sprawiają fantastyczne wrażenie wizualne oraz funkcjonalne. Dodatkowo w obu odnowionych tytułach dostępny jest tryb stalkera.

OCENA GRYWALNOŚĆI: 9/10

 

Metro 2033 Redux została odtworzona w najnowszej i najlepszej wersji silnika 4A Engine, przenosząc elementy graficzne i funkcjonalności z Last Light. Zobaczyć będziemy mogli całkiem nowe dynamiczne warunki pogodowe oraz dużo bardziej szczegółowe postaci. Świetne animacje i efekty dymu oraz mgły robią duże wrażenie. Życia dodają bardzo zaawansowane refleksy oraz dynamicznie oddziałujące otoczenie bohatera. Gra wygląda naprawdę rewelacyjnie.

OCENA GRAFIKI: 10/10

 

Muzyka już od samego początku wprowadza w klimat, w jakim zostajemy osadzeni. Nawet w menu gry odczuwa się wrażenie ciszy przed burzą. Budująca napięcie, dynamiczna i zdecydowanie klimatyczna oprawa audio jest kropką nad „i” poprawionego graficznie i funkcjonalnie wydania Metro Redux.

OCENA AUDIO: 10/10

 

Plusy:

  • Odnowiona oprawa audio-wizualna
  • Piękne efekty
  • Klimat i jeszcze raz klimat

Minusy:

  • Stosunkowo krótka rozgrywka

 

Podsumowanie:
Metro Redux jest fantastycznie wykonaną renowacją pierwszego tytułu Metro 2033 oraz rewelacyjnego samego w sobie Metro Last Light. Oprawa audio-wizualna została postawiona na bardzo wysokim poziomie, która poza tym, że cieszy oczy i uszy, wprowadza gracza w niesamowitą atmosferę post apokaliptycznego świata.

OCENA OGÓLNA: 9,25/10

 

SCREENY:

metrometro2metro3metro4

Albert Świączkowski

Poleć artykuł

Komentarze